Stichting Vrienden Sengerema Hospital

In 2013 heeft Stichting Dayalu een project van Stichting Vrienden Sengerema Hospital gesteund met 10.000 Euro. Hiervoor is vervanging en aanvulling van structurele basisbenodigdheden op de kinderafdeling Sengerema Designated District Hospital gefinanciëerd. Materialen zoals kinderbedden, matrassen, plastic matrashoezen, krukjes voor ouders naast bed, kamerschermen ter afscherming van ernstig zieke kinderen, lakens en dekens, kluisjes voor persoonlijke bezittingen, infuuspalen en muskietennetten zijn lokaal aangeschaft en zo mogelijk door een lokale meubelmaker geproduceerd. Dit project is succesvol afgerond. Voor meer informatie zie Projectplan kinderafdeling Sengerema Hospital met de begeleidende brief projectaanvraag en Eindverslag project kinderafdeling Sengerema met de begeleidende brief eindverslag.

In 2016 heeft Stichting Dayalu opnieuw een project van Stichting Vrienden Sengerema Hospital gesteund. In het kader van het verbeteren van de kindergeneeskundige zorg is het NICU (Neonatal Intensive Care Unit) project opgezet. Het project voorziet o.a. in de renovatie van de ziekenzaal, aanschaf van apparatuur en training van personeel. Stichting Dayalu heeft met 10.000 Euro de salariskosten van een lokale arts gesteund, die verantwoordelijk wordt voor de kindergeneeskundige zorg. Dit is voor 18 maanden ter overbrugging tot het ziekenhuis of de overheid deze salariskosten overneemt. Voor meer informatie zie Projectplan Improving Neonatal Care in Sengerema Hospital met begeleidende projectaanvraag en Eindverslag NICU Project.