Shoklo Malaria Research Unit

In 2015 heeft Stichting Dayalu een familiy planning project van Shoklo Malaria Research Unit (SMRU) gesteund met 6650 Euro. De SMRU heeft klinieken in Thailand voor vluchtelingen en migranten uit Birma (Myanmar), waar o.a. zwangerschapscontroles en bevallingen worden gedaan. Voorheen was het nog niet mogelijk om de vrouwen na een bevalling anticonceptie aan te bieden. De SMRU is een project gestart om voorlichtingsmateriaal over anticonceptie te maken, het lokale personeel te trainen in het voorlichten van vrouwen en het plaatsen of verstrekken van de anticonceptie. De bijdrage van Stichting Dayalu wordt gebruikt voor het voorlichtingsmateriaal en het aanschaffen van de anticonceptie methodes. Het project loopt voor 2 jaar.

Voor meer informatie zie Projectplan Family Planning SMRU en 12 month report Family Planning Project SMRU.